Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

AJUTOR CORONAVIRUS

Dragi clienți,
Stimați prieteni,

În contextul actual al pandemiei provocate de virusul Covid-19, ne confruntăm cu o situație excepțională, de scară globală, ce nu putea fi prevăzută de nimeni.

Gradul foarte ridicat de incertitudine generat atât de scenariile posibile ale evoluției pandemiei, cât și de posibilele măsuri ce ar putea fi întreprinse de autoritățile naționale și internaționale ne împiedică să dăm răspunsuri ferme 100% cu privire la evenimente viitoare și la vacanțele ce au plecări peste 3 sau chiar 6 luni-8 luni. Este evident prematur să facem asta, în contextul dinamicității situației la nivel național și global.

Cu toate acestea, depunem toate eforturile pentru a fi alături de fiecare dintre turiștii nostri. De aceea, pentru fiecare caz particular, punem întrebări la companiile aeriene, la hoteluri, la touroperatori, facem presiuni și încercăm, acolo unde găsim deschidere, să oferim cele mai bune variante posibile pentru turiștii noștri.

Mai jos, încercăm să centralizăm cât mai multe informații pe care le obținem pe parcurs în următoarele zile, astfel încât să găsiți răspuns la cât mai multe întrebări care vă macină cu privire, în special, la vacanțele cu plecare iminentă.

Această secțiune va fi actualizată periodic. Menționăm că, având în vedere dinamicitatea situației de la zi la zi sau chiar de la oră la oră, există posibilitatea ca unele informații din această secțiune să devină perimate la dată lecturării. De aceea, informațiile actualizate pentru fiecare caz particular le veți prim doar de la consultanții noștrii.

Vă mulțumim pentru înțelegere și vă urăm multă sănătate! Totodată, vă asigurăm că agenția CAMPION TOUR este alături de fiecare dintre clienții săi.


Cine ești tu?Cine suntem noi?Cu ce ne confruntăm?Ce putem face?
Tu ești clientul nostru. Tu ești cel pentru care anual de dăm toată silința să fim la înălțime și pregătim în permanență o gamă variată de servicii turistice. Tu ești unul din cei peste 5 mii de turiști care au ales să călătorească cu noi. Tu ești unic în felul tău și noi știm asta cel mai bine, pentru că lucrăm constant pentru a-ți oferi serviciile pe care ți le dorești.

Ai muncit din greu pentru ca tu și familia ta să vă puteți bucura de o vacanță bine meritată. Tu îți calculezi întotdeauna cu atenție concediul, ținând cont de programul întregii familii. Ai făcut economii din greu și ne-ai acordat toată încrederea pentru a-ți putea oferi vacanța la care visai.
Noi suntem Campion Tour, agenția ta de turism, avănd in spate o echipă profesionistă, bazată exclusiv pe capital  privat românesc.
Am reușit să ne dezvoltăm numai prin încrederea pe care ne-ai acordat-o în ultimii 5 ani ai existenței noastre, motiv pentru care îți mulțumim din suflet că ne-ați fost aproape!

De fiecare dată am încercat să venim cât mai aproape de tine, iar acum, mai mult decât oricând, ne arătăm deschiderea că îți suntem alături și promitem să muncim asiduu până ce vom găsi soluțiile potrivite fiecărui turist afectat de această criză.
Epidemia globală de coronavirus este un eveniment pe care nimeni nu l-ar fi putut prevedea și care ne încearcă pe toți, oameni, companii, instituții publice. Este o provocare pe care o putem depăși doar împreună. Poate ești unul dintre milioanele de oameni izolați la domiciliu. Sau dimpotrivă, poate ești unul dintre cei care încă trebuie sa meargă la lucru și se expune în fiecare zi prin contactul cu alți oameni care au nevoie de serviciile tale. Poate ești un antreprenor sau liber profesionist a cărui activitate a fost suspendată de măsurile impuse. Sau poate ești în prima linie și lucrezi alături de instituțiile statutului ca să depășim cu bine aceste momente.

Vrem sa știi că ne gândim la tine și îți întelegem îngrijorarile și temerile! Pentru că și noi la rândul nostru le avem. Atât noi, cât și familiile noastre depindem exclusiv de veniturile unei industrii care s-a prăbușit în doar câteva zile, turismul.

Compania noastră functionează exclusiv din vânzarea de servicii turistice. Ca să obținem cele mai bune prețuri, negociem și plătim în avans partenerilor noștri sume importante de bani, cu luni întregi înainte de prestarea serviciilor in sine. Adică, banii pe care îi primim de la tine ca avans pentru vacanța rezervată, îi redirectionăm mai departe către agențiile organizatoare și mai departe către companiile aeriene, hoteluri, firme de transfer etc. pentru a ne asigura că avem camera garantată și locurile la avion rezervate pentru tine. Vorbim astfel de un întreg lanț, tocmai din acest motiv situațiile sunt mai complicate decât poate ne-am dori. Oricum, depășim noi și această situație și lucrurile vor reveni la normal.
Cel mai important lucru este să acționăm împreună! Facem apel la rațiune și răbdare, căci câtă vreme ne vom putea înțelege situația reciproc, vom putea să găsim soluțiile cele mai potrivite. Astfel, chiar dacă vom fi nevoiți să facem un compromis, fiecare dintre noi, preferăm ca acesta să fie în favoarea ta și să alegem varianta cea mai bună, care să ajute toți clienții noștri.
Astfel, în cele ce urmează vom prezenta mai jos răspunsuri la cele mai întâlnite întrebări pe care le primim în ultimele zile.



ÎNTREBĂRI FRECVENTE:

1. Asigurările STORNO acoperă situațiile de pandemie? Aș putea sa-mi deschid dosar de daună dacă nu mai doresc plecarea în vacanță și să-mi recuperez sumele achitate?


În principiu, NU. În cazul în care, odată cu achiziționarea pachetului de servicii turistice ai achiziționat și o asigurare storno, atunci aceasta va asigura în totalitate costurile suportate de către tine, însă ATENȚIE! doar atunci când a intervenit una dintre situațiile menționate în mod expres în condițiile de asigurare. Din cunoștințele noastre la acest moment, asigurările STORNO nu acoperă anularea vacanțelor pe motiv de pandemie.  Asigurările storno sunt emise pentru a acoperi situații de deces în familie, îmbolnăvire gravă bruscă a turistului sau a unei rude de gradul 1, concediere neașteptată de către angajator, citație la tribunal în perioada vacanței ș.a. În funcție de asigurarea pe care o dețineți, verificați dacă vă aflați în una dintre aceste situații.


2. Ce se întâmplă cu vacanța mea dacă se închid granițele în țara de destinație?


În acest moment, puține din pachetele noastre au fost afectate în mod direct de închiderea granițelor unei țări. De exemplu, am experimentat această situație de curând pe pachetele din luna martie și prima jumătate a lunii aprilie în EGIPT. Întrucât în EGIPT s-a luat decizia închiderii temporare a granițelor, toate zborurile către această destinație au fost suspendate. Touroperatorii care operează această destinație cu zbor din SUCEAVA au oferit turiștilor un voucher cu valoarea achitată de turiști pentru propria vacanță, urmând ca acest voucher sa fie folosit de aceștia pentru reprogramarea vacanței în aceeași destinație fie în anul 2020, fie pentru sezonul 2021, la alegere. În acest fel, turiștii au posibilitatea reprogramării vacanțelor fără pierderi financiare. ATENȚIE! această soluție de reprogramare este momentan oferită de touroperatori turiștilor care au vacanțe direct afectate de închiderea granițelor. În funcție de situația în care te afli, analizăm punctual ce soluții se pot găsi pentru tine.


3. De ce se apelează la reprogramarea vacanțelor și nu la returnarea integrală a banilor achitați?

Situația este mai complicată decât pare la prima vedere. În general, toți banii achitați de turiști către agenția de turism pentru vacanțele rezervate au fost transmiși mai departe către touroperatori, iar de la touroperatori au fost transmiși cu multe luni în urmă la compania aeriană, hotel, firma de transfer etc. pentru a ne asigura că biletele de avion sunt rezervate și garantate, iar cazarea este de asemenea garantată. La rândul lor, hotelurile au utilizat banii pentru investiții (noi facilități, renovări etc.), alții au plătit salarii angajaților, companiile aeriene și-au modernizat flota etc. Deci cea mai mare parte din bani a părăsit chiar lanțul economic format din operatorii din turism.

Așadar, din punct de vedere juridic, încercarea de recuperare a banilor de către touroperator de la hotel și compania aeriană presupune un proces INTERNAȚIONAL cu litigii, care poate dura și câțiva ani.  Prin urmare, o procedură de rambursare va deveni extrem de anevoioasă. Totodată, există riscul unui blocaj economic în lanț astfel: hotelul/compania aeriană nu returnează banii touroperatorului - touroperatorul nu poate returna banii agenției de turism - agenția de turism nu poate returna banii clientului final. Este foarte probabil ca de aici să se ajungă la insolvențe și chiar falimente, ceea ce ar presupune probleme și mai mari decât cele generate de COVID-19. Evident, nimeni nu-și dorește asta.

Astfel, pentru a scurta procesul, pentru a preveni blocaje economice de proporții, dar și pentru a oferi șansa tuturor turiștilor de a merge în vacanța mult visată (în destinația aleasă, la hotelul ales), la nivelul majorității țărilor membre UE s-a luat decizia ca prima opțiune să fie REPROGRAMAREA. Aceasta este deja reglementată inclusiv în tări precum Franța, Italia sau Spania. Așadar, România se supune și urmează directivele europene.

În plus, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), confirmă faptul că returnarea banilor către turiștii finali se poate face DOAR DUPĂ recuperarea acestora de la furnizori. Totodată, recomandă agențiilor de turism să ofere clienților finali posibilitatea reprogramării.


4. Ce fac dacă mi se suspendă/anulează zborul charter și doresc reprogramarea?

Reprogramarea vacanțelor se face de comun acord, în funcție de disponibilitatea dvs de timp pentru a călători. Deci nu vă impune nimeni să plecați într-o anumită perioadă în care dvs. nu puteți pleca. Așadar, primul lucru care trebuie făcut este să ne contactați și să vedem împreună care este perioada de operare a companiilor aeriene către destinația dvs. În funcție de asta, vedem ce variante avem la dispoziție. În momentul în care avem o opțiune de reprogramare din partea dvs. trimitem solicitarea către touroperatori, pentru ca la rândul lor să poată lua legătura cu hotelul și compania aeriană și să verifice disponibilitatea acestora. În momentul în care găsim disponibilitate, procesăm noua rezervare fermă.


5. Există posibilitatea ca noua vacanță sa fie mai scumpă?

Există această posibilitate, fără îndoială. Prețurile diferă de la perioadă la perioadă, în funcție de gradul de ocupare al hotelului, în funcție de gradul de încărcare al avionului și, evident, în funcție de perioada de sezon (vârf de sezon, capete de sezon, extra sezon etc). De aceea, în momentul în care vom cauta împreuna alternative pentru o noua perioadă ne vom baza deciziile de alegere ale vacanței și în funcție de prețurile existente la acel moment pentru a evita diferențe exponențial de mari de achitat în plus.


6. NU am vacanța programată în perioada imediat următoare, ÎNSĂ NU doresc să mai plec. ÎN CE CONDIȚII POT ANULA?

Atâta timp cât într-o anumită destinație se zboară în regim normal, iar pachetele în sine nu fac obiectul unor cazuri de forță majoră apărute ca urmare a închiderii granițelor și suspendării zborurilor, condițiile de anulare sunt cele standard. Cu alte cuvinte, în cazul anulării pachetului de servicii de către client se aplică politici de anulare conform contractului. În unele situații penalizările de anulare pot reprezenta chiar 100% din valoarea pachetului. Desigur că această situație nu este de dorit pentru niciuna dintre părți, motiv pentru care agenția noastră ia fiecare caz în parte și adreseasă solicitări punctuale touroperatorilor pentru a vedea, concret, în ce măsură penalizările standard pot fi diminuate, astfel încât pieredea financiară a turiștilor să fie minimizată.

Efortul nostru nu garantează faptul că vom obține reduceri ale penalizărilor întrucât totul ține și de disponibilitatea și gradul de înțelegere manifestat de compania aeriană și/sau de către hotel. În orice caz, noi facem tot ce ține de noi astfel încât turiștii să primească cele mai bune opțiuni de anulare.


7. Am termen de plată pentru a achita parțial sau integral vacanța în perioada următoare însă nu doresc să mai achit. Ce se întamplă?

Pe fondul situației curente incerte, poate că te-ai gândit să nu mai achiți restul sumelor scadente pentru vacanța ta. Îți înțelegem reticența, însă ne vedem nevoiți să te informăm că, neplata la data scadentă poate atrage după sine o serie de penalizări, independente de voința noastră.

Asta înseamnă că, furnizorii serviciilor pot anula rezervarea ta sau pot crește tariful acesteia (ex. în cazul pachetelor în regim Early Booking), existând posibilitatea de a nu ne returna sumele de bani transmise deja către ei, iar tu poți pierde toți banii deja achitați sub formă de avans. Practic, rezervarea se va anula pe motiv de neplată, iar sumele plătite ca avans vor fi reținute ca penalizare de către hotel/companie aeriană.

Știm foarte bine că ai muncit din greu pentru acești bani, motiv pentru care te încurajăm ca în momentul în care nu mai dorești să achiți tranșele următoare să ne anunți. Agenția noastră va încerca să contacteze touroperatorul și să solicite o reeșalonare a tranșelor de plată, în limita posibilităților. Nu garantăm că vom reuși acest lucru, însă măcar încercăm. Totodată, agenția noastră va încerca să vadă în ce măsură penalizarea impusă de hotel/companie aeriană poate fi minimizată. Din nou, nu garantăm că vom reuși, însă garantăm că încercăm.

De asemenea, poți lua totuși în calcul să achiți în continuare tranșele scadente, iar în cazul în care vacanța ta va fi afectată de aceeași situație extraordinară legată de pandemie și suspendarea zborurilor, vom face toate diligențele pentru ca aceste sume plătite să fie folosite pentru o reprogramare a vacanței în viitor. Astfel, nu vei pierde banii plătiți acum.

Decizia este doar a ta!


8. Care este poziția Protecției Consumatorilor privind situația curentă generată de pandemia COVID-19?

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) înțelege perfect situația în care ne aflăm cu toții în acest moment, înțelege și implicațiile economice aferente, de aceea confirmă toate aspectele stipulate mai sus.

ANPC a emis un comunicat de presă în data de 18.03.2020 ce poate fi citit integral aici: https://anpc.ro/articol/1431/comunicat-de-pres--1-1-1-1-1-1-1-1-1


SECȚIUNE ÎN CURS DE ACTUALIZARE!